Kur slypi iPhone ir kitų „obuoliukų“ sėkmė?

telefonaiŠiandien išmaniaisiais telefonais naudojasi daugelis: pradedant mažamečiais, neįtikėtinai imliais technologijomis ir baigiant senjorais, dalis kurių, kad ir kaip keista būtų, bando įsisavinti šiuolaikines naujoves. Šiuolaikiniai telefonai atlieka daugybę funkcijų (nekalbant apie „prigimtines“ – skambučius ir SMS žinutes): leidžia naršyti internete, naudotis elektroninio pašto programomis, navigacija, filmuoti, fotografuoti, žaisti įvairius žaidimus, parsisiųsti įvairaus pobūdžio mokamų ir nemokamų programėlių. Ir tai gali daugelis išmaniųjų telefonų. Tačiau kodėl žmonės renkasi būtent vieną ar kitą telefoną? Sprendimą įtakoti gali:

  • kaina;
  • techniniai duomenys;
  • modelio naujumas;
  • išvaizda;
  • reklama

Kas skatina rinktis iPhone – vieną iš garsiosios Apple firmos gaminį? Išvaizda – išties stilinga ir traukianti akį, kaina – solidi, o prieinamos funkcijos mažai kuo besiskiria nuo techniškai analogiškų konkurentų gaminių. Visgi Apple kasmet gaunamos pajamos stebina, naujų modelių pasirodymas tampa tikra sensacija ir sulaukia didelio kiekio susidomėjusiųjų. Kur slypi sėkmės paslaptis?

Reklama

iPhone puošiantis prakąsto obuolio ženkliukas matytas daugeliui asmenų visame pasaulyje ir kelia tam tikras asociacijas. Jie žino, jog šis logotipas siejasi su technologijomis, prabanga ir kokybe. Visuotinį pažinimą lemia ne kas kitą, kaip milžiniškas dėmesys prekinio ženklo populiarinimui pasaulyje. Aišku, investicijos kainuoja, bet milžiniški pardavimų mastai tai su kaupu atperka.

Antireklama

Kaip mėgstama sakyti – bloga reklama irgi reklama. Tai puikiai liudija ir iPhone pavyzdys. Firmos konkurentės, bandydamos „atsirėžti“ dalį rinkos, vartotojams siūlo vizualiai patrauklius bei, pagal techninius parametrus, analogiškus gaminius. Aišku, pastarieji nepamiršta pabrėžti, jog, pagal kainos ir kokybės santykį, šie „nušluosto nosį“ Iphone‘ams. Visuomenėje taip pat yra aršių šio gaminio, neretai nei karto akyse nematyto, kritikų. Pastarųjų argumentacija remiasi neva dirbtinai „išpūsta“ kaina bei sekiojančiųjų paskui garsius prekinius ženklus smerkimu. Paradoksalu, tačiau ir priešininkų puolimas atneša Apple didelę naudą: pasikartosime – svarbu, jog apie tave apskritai kalba.

Taigi, sprendimą, kokį telefoną rinktis, įtakoti gali tiek išsami techninių parametrų analizė bei lyginimas su analogiškais variantais, tiek ir pasidavimas tam tikro prekinio ženklui populiarumui. Kalbant konkrečiai apie iPhone, pastarajam gali būti pritaikomos abu minėti variantai.